כמה עשן באמת יוצא מאגזוז של אוטו?

במחלקה למדעי הסביבה וחקר האנרגיה במכון וויצמן, היכן שאני מעביר את ימי, החלטנו למדוד את הרכב החלקיקים בעשן אגזוז של רכב. לשם כך נבחרה לה טויוטה – טנדר ממוצעת (אולי קצת over weight) ובשביל להגן על המכשירים המדויקים שאליהם מגיע הצינור המחובר לאגזוז, חיברנו בדרך משאבה עם פילטר, לינוק חלק מהעשן. בקליפ הראשון רואים את הפילטר הלבן, בשני רואים מה 10 שניות עושות, ובאחרון, את התוצאה אחרי כ-5 שעות. מוות מישהו?

>

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to כמה עשן באמת יוצא מאגזוז של אוטו?

  1. your dog says:

    מאוד מעניין. אבל אתה יותר מדי בקטע התיאטרלי לטעמי, ופחות הבנתי – מה בדיוק זה מוכיח, שרכבים מזהמים (חדשות ב-10)? כמה זה יחסית לעשן סיגריות וכו’ – בקיצור, רבק, תהיה קצת מדעי.

  2. חנן says:

    תשמע, אפשר לערב גם הומור לעיתים. בכלל, יש הרבה יותר מדי תגובות שהם שליליות למען השליליות ושום דבר אחר. אבל ניחא, נגיד שאתה באמת רוצה לדעת כמה זה הזיהום של עשן מכוניות לעומת עשן סיגריות. אז תחפש. אין לי מידע שאתה לא יכול להשיג ברשת. לניסוי הזה יש כל מיני מטרות, אבל הפילטר שאני מראה הוא פשוט הפילטר שמגן על המשאבה שיונקת חלק מהספיקה של העשן. היא עצמה תעבור אנליזה השבוע, אז אם תרצה, אשמח להכניס את התוצאות. אך הפואנטה היא בכלל המכשירים שאליהם עולה הצינור האחר, Aerosol mass spectrometer ו-Aerosol ring down spectrometer שמודדים בליעה של החלקיקים, גודל והרכב כימי. אני חשבתי שהצבע של הפילטר לפני ואחרי די מאלף, לא שזה לא ברור, אך אנו חיים את חיינו תוך כדי התעלמות גורפת מהענין.

  3. געש says:

    נשאלות השאלות הבאות:

    1. מאיזה שנה הטנדר? יש לו ממיר קטליטי?
    2. כמה זיהום יעשה רכב עם ממיר קטליטי, כמו למשל מאזדה לאנטיס 2000?
    3. אפשר לקבל את הטלפון של גבריאלה?

  4. חנן says:

    אז תשמע, הפוסט היה מענין לטעמי, כי אנו לוקחים כמובן מאליו את האגזוזים שיש במכוניותינו, ורציתי להעיר על כך. את הניסוי עושה גבריאלה, כך שאני צריך לשאול אותה. אבל צריך להבין, אנו לא מעבדה שעוסקת בזיהום מרכבים – אנו עוסקים באיפיון ארוסולים (ואני בכלל די חוצן כי אני רוצה להשתמש בארוסולים ובמיכשור לניסוי של מעבר חם בכלל) כדי להבין את החלק שלהם במאזן האנרגיה וההגברה של אפקט החממה העולמי. את השאלות האלה (1 ו-2 בכל אופן…) כדאי לך לשאול את משרד התחבורה או משרד הגנת הסביבה.

Leave a Reply

Your email address will not be published.