איך נפלו גיבורים

image

פעם תל השומר היה דוגמא ייחודית בעולם לניצול אנרגיית השמש באופן ישיר לקרור. במקום מזדהים הותקנו פה בשנות ב-70 מערכות של פאנלים סולריים לחימום מים (כמו בדוד השמש שלכם) שהפעילו צילרים (מערכות מיזוג) לקרור בית החולים ישירות מאנרגיית השמש. והיום? היום יש מזגן מרכזי מופעל חשמל (מזהם – פחם מזוט או גז) על טמפרטורה נמוכה אחידה עבור כל מחלקה. רוצים לחמם את באזור שלכם? רדיאטור 2 קילוואט בזבזני עומד ליד כל מיטת חולה, כמו התמונה למעלה. אם זה מזכיר לכם את הזהו-זה שצוחק על חברת חשמל שה לא סתם. תגגלו את זה. אותי זה כבר לא מצחיק.

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to איך נפלו גיבורים

  1. . says:

    אותי יותר מפתיע שיש חימום בכלל.
    סבי אושפז לאחרונה בבילינסון, ובגלל מצבו הבריאותי, מאוד קר לו. אכן יש מזגן מאוד בזבזני בכל בית החולים (ברמה שזה אפילו מגוחך כמה קר בפנים), ואפשר לכוון את הטמפרטורה בכל חדר, אבל אין שום אפשרות לכוון לחימום. (זה היה לפני כמה חודשים)
    וזה כנראה גם ההסבר למה יש חימום כל כך לא יעיל – הם לא חשבו אפילו להשקיע בחימום, כי לרוב צריכים קירור. בשביל כמה ימים לא משקיעים במערכת.

Leave a Reply

Your email address will not be published.