מסכת פורים הגיעה מוקדם מהצפוי

the maskשבוע שעבר עשיתי סדרה של הקרנות לראש. זה כבר מורכב יותר מהקרנות לאזורים שונים בגוף. ברור לא? ההבדל המהותי הוא שאם הייתי זז טיפה אז כנראה לא הייתי כותב את הפוסט הזה. אז איך דואגים שלא אזוז טיפה? מאוד פשוט – מקבעים לי את הראש אל מכונת ההקרנה. פעם היו שמים טבעת מתכת סביב הראש וממש קודחים ברגים אל הגולגולת. למזלי, ולשמחתי, מאז המציאו טכנולוגיות פחות פולשניות (לפחות מהאספקט הזה) אותה אתם רואים משמאל – תבנית מחומר תרמופלסטי שניהיה פלסטי באזור ה-50 מעלות צלזיוס. הם מחממים אותו ל-60, ואז לאחר שהתקרר טיפה בדרך מצמידים לראשי המונח על מסגרת פחמן-אפוקסי. רשת אחת מלמטה ואחת מלמעלה (זאת שאתם רואים משמאל). מצמידים את זה עם קליפסים ונותנים לזה להתקרר ולהתקשות. אח”כ במהלך הקרינה, לאחר ששאלו אותי איזה מוזיקה אני רוצה לשמוע (ביקשתי בוב דילן אבל נתקעתי עם שעה של פופ 80’ז) מקבעים את ראשי כפי שתבנתו אותו. אין שום יכולת תנועה, וגם לנשום הייתי צריך דרך האף. היה לי סבל גדול יותר בחיי, אבל היה קשה להזכר בו במהלך הפעמיים הראשונות – הטכנאים שמים לוחיות דקות בין שני חצאי התבנית כדי לשלוט על הלחץ שהיא מפעילה על הראש. מכיוון שהם שמו לוחיות דקות מדי בשני הפעמים הראשונות, אחרי 10 דקות התחיל לי כאב ראש שלא נעלם עד שלא הורידו את התבנית. כמובן – שבמהלך כל הנושא הזה, אני משתדל לא להזיז את הראש כלל (…) ויכול לסמן עם הידיים אם אני רוצה משהו. הייתי צריך ללמוד שפת סימנים… בקיצור, לפחות בפעם האחרונה כבר שכנעתי אותם לשים לוחית של 3 מ”מ שהצליחה לשמור על ראשי תפוס אך לא כואב, וה-20 דקות של הקרינה השלישית עברו בהצלחה (חוץ מהמוזיקה). שבוע הבא עוד 2 גידולונים (2*20 דקות).

אנשים מציעים לי כל מיני טיפולים אלטרנטיביים. היה לי מפגש לפני כמה חודשים עם זקן, ישראלי לשעבר, המתגורר בדרום אפריקה והראה לי תמונות של גידול שהיה לו ברגל, תהליך של מריחת משחה שהוא המציא, והרגל אח”כ (הוא גם הראה לי אותה בבשר) נקייה ובריאה. כמובן שהתלהבתי ושאלתי אותו למה הוא לא מוציא פטנט ומוכר את משחת הקסמים?! יהיה ביקוש הבטחתי לו. לאחר שגמגם ועבר לפתרון קסמים אחר (זה היה רק פרומו הסתבר לי) המשכתי להקשיב בנימוס עד שנזכרתי שאני חייב ללכת לבדוק אם אני במקום אחר. שמעו, אין ספק שהרפואה המערבית חסרת ידע מספק בתחום הסרטן. כמו שאמר לי יניב גל-רום ז”ל, שנפתר לפני כשבועיים מסרטן במעי, “אין להם מושג מעבר לציטוט הסטטיסטיקות, אז אני כבר לא שואל”. אבל בין זה לבין קפיצה על פתרונות כמו גלי טטא (הנה עוד על זה) וכל מיני כאילו-מדע אחרים (psuedo science) שיש להם תמיד סיפורים אנקדוטייאלים ובזה זה נגמר, יש מרווח רב. אז מה אני כן עושה? ברור לי שלהלך הרוח שלי ולתזונה שלי יש השפעה על הליך הריפוי. אז אולי יש אנשים שכשמישהי מעבירה עליהם ידיים ומספרת להם שאנרגיה טהורה עברה אל הגידול ותדמיין אוסף של דגים שאוכלים את פרורי הגידולים הם מתעודדים וזה באמת “משפעל” את המערכת החיסונית שלהUntitledם. אני כנראה לא אחד מהם (אבל דברו איתי אחרי ההקרנה שבוע הבא 🙂 ). אבל סדר היום שלי נהיה יותר מרווח. אני מתחיל להתנסות קצת במדיטציה (לבד בינתיים), לישון מוקדם, ואף אקפיד על תזונה טבעונית עם ירקות-פירות אורגניים, ומזון לא מעובד ככל שאצליח. הכל דברים שיש להם מידה מסוימת של הוכחות, אך אני מוצא בהם גם תועלות אחרות. בקיצור – אני בעיקר ממשיך להתעסק עם אנרגיית רוח, עם המחקר ועם OpenFOAM ועם מהנדסים ללא גבולות (אלון – הגוי מחכה לך!) וטורבינות רוח קטנות. אני אקח גלי רוסבי כל יום במקום גלי טטא! וכמובן – חיוך של הייצור הסמי-תבוני הזה (המכונה לוטם) כלל לא מזיק.

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to מסכת פורים הגיעה מוקדם מהצפוי

  1. עפרה בן צבי סרוסי says:

    לא הכרתי את חנן, אבל מקריאת הקטע למעלה אני ממש התרגשתי מהסבל של הטיפול שגם לא עזר. והצטערתי על בתו הקטנה שלא תכיר את אביה כאשר תיהיה גדולה.

  2. חיים קארו says:

    את חנן פגשתי שהגיע לקנות את הקטנוע החשמלי הראשון בישראל.
    חייכן, מעניין, מרתק, אדם שמקדם את הנושא הירוק באהבה ובהנאה ומוכן תמיד לתת עצה ומילה טובה.
    כל כך עצוב.
    יהי זכרו ברוך

Leave a Reply

Your email address will not be published.