וואטומטר – מד צריכת חשמל ביתי

כבר כתבתי פה קודם על המכשיר הזה, ומי ששם לב ראה שאני מפרסם אותו בצד שמאל של הבלוג. לא, אין לי מניות בחברה של ביגר ואריאל שמביאה את המכשיר, אך בתור מישהו שהביא לפני שנתיים וחצי ומשתמש גם היום במכשיר דומה אני מבין ומכיר את היעילות הרבה שיש בהצגת צריכת החשמל בכל רגע ורגע מול הפרצוף שלנו.

כשאני ודרור צחורי חשבנו על מצגת בנושא אנרגיה נקיה וחסכון עבור מוזיאון המדע בחיפה לפני כמה שנים, ניסינו לחשוב מה נחשב כבר היום אייקון תרבותי של בזבוז. מה אנחנו לא יכולים לתת לו לעבור בלי שנגיב? נורה דלוקה או דלת וחלון פתוחים כשהמזגן/חימום עובד לא ממש תופסים לצערי. מה שכן תופס, כבר עשרות שנים, זה הברז המטפטף. אין, אני לא מכיר אחד שיכול לתת לברז מטפטף שהוא רואה לעבור הלאה בלי שידו תיגש אל הברז ובתנועה קלה תסגור אותו. זה מה שרצינו לעשות עבור חשמל. “מיצג הברז המטפטף” קראנו לזה. אז הנה, עכשיו, הביאו את זה לכל בית ובית!

מד הצריכה הזה הוא בעצם עוד שעון חשמל, רק שבמקום להיות סגור בארון בחוץ, הוא גלוי בתוך הבית. במקום שהברז יטפטף בחצר ואף אחד לא ישים לב, אנו מתקינים מצלמת מעקב אחרי הברז, ומסך שמציג בזמן אמת את קצב הטפטוף, כמה זה עולה לנו, וכמה זה עלה מתחילת החודש. זה כלי מודעות נפלא, והראו כבר ברחבי העולם שהחסכון הצפוי משילוב כזה צג בחיינו הוא 20%! עבוור מכשיר שעולה 515 ש”ח (ללא התקנה – ההתקנה פשוטה, אך החברה מציעה גם שרות התקנה בתשלום נוסף) וצריכת חשמל ממוצעת בישראל של 6000 קוט”ש בשנה, שהם כ-3000 ש”ח, מדובר בהחזר על השקעה של פחות משנה!

אני מארגן קניה מרוכזת של מדים במסגרת הקואופרטיב לאנרגיה מתחדשת ואני מזמין כל מי שרוצה להצתרף ע”י שליחת מייל אלי – levy.hanan@gmail.com. אני יעזור עם ההתקנה לכל מי שצריך, זה ענין די פשוט. לקניה ישירות מהחברה – http://www.wattometer.co.il/

הנה וידאו, בגרמנית עם כתוביות באנגלית, שמראה התקנת מכשיר דומה של חברת חשמל גרמנית שמתקינה מדים כאלה לא כתוסף אלא במקום המדים המקוריים! אצלנו אם אתם תוהים, הנושא עלה אך חברת חשמל לא ששה לקדמו משום מה (באמת משום מה אם אתם שואלים אותי, או את חברת החשמל הגרמנית…) הוידאו מראה את התנהגות המשפחה לאחר התקנת המכשיר. מה שמידע יכול לעשות!

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to וואטומטר – מד צריכת חשמל ביתי

  1. עופר says:

    אתה מוזמן לצרף אותי לקבוצה…

  2. אולגה says:

    ריון מצויין!
    במדינה שלנו האנרגיה הירוקה רק בתחילת דרכה, ולכן חשוב מאוד לחנך את הציבור לחיסכון בחשמל. אולי כשאנשים יראו את מד החשמל מול עיניהם כל יום הם יתחילו לעלות את הטמפ’ של המזגן בקיץ, יורידו את הטמפ’ של הכביסה או יתקינו מנורות חסכוניות.

  3. איל says:

    משגע אותי שאני לא מצליח למצוא (בחיפוש באינטרנט) שום מד חשמל לשקע, כמו שמוכרים בחו”ל בסביבות $20. משהו פשוט (לא דורש התקנה) וזול יאפשר לי להתחיל להתחשב בצריכת חשמל של מכשירים, בניגוד למכשיר במאות שקלים, שקהל היעד שלו מראש הוא אנשים כמוך שזה באמת בנפשם.

Leave a Reply

Your email address will not be published.