ביקורת (אוהדת) על הטוסטוס החשמלי הראשון שלי

כבר שבועיים אני נוסע על ה-EVT החדש שלי, ואני מבסוט. אמנם, זה לא kawasaki GPX , האופנוע היחיד שאי פעם נסעתי עליו עד ל-EVT, אבל – למי אכפת! זה שקט, זה מאיץ בקצב סביר במצב power, והוא נח לנהיגה. אני כל פעם מתרגש מחדש לעמוד ברמזור ולא לשמוע כלום… (זה אחד ההבדלים המהותיים בין זה לבין אופניים – באופניים, אתה מוצא את עצמך הרבה פחות פעמים עומד ברמזורים…) בדקתי את הטווח, בנסיעה ששלבה בין מצב ה-economy למצב ה- power , קשה לומר מה החלק של הנסיעה שנעשה ב-power , אבל 40 ק”מ הטוסטוס עשה, מת”א למכון וויצמן ברחובות, ונשאר עוד ספייר. זה מתאים להגדרות היצרן.

EVT

הבעיה העיקרית שלי נכון לעכשיו, היא היכן להטעין את הכלי. ועד הבית שלי החליט מתישהוא שאסור להחנות טוסטוסים סביב הבניין, וזה הופך אותי לאדם ללא תחנת דלק. אמנם בינתיים אני משתמש בשקע מהסדנא של חברי נועם, שגר מספר דקות ממני בהמשך בן יהודה ליד גורדון, אך זה לא בריא לטווח הארוך. לא. אני מחכה שאחוזות חוף יתקינו שקעים עבור טוסטוסים חשמליים. אני בתור תושב אחד בתל אביב – יפו , אהיה מאושר כשזה יקרה. עוד אפשרות שתהיה נהדרת, היא שבמקומות ציבוריים, כמו תחנות רכבת, יהיו שקעים כאלה. בינתיים, אני מעמיד אותו ברחוב, רק אחרי נסיעות קצרות כשעדיין יש מספיק ב”מיכל” בשביל מחר.

אבל – אני כבר חושב על הדגם החדש של ecomotors. ה-e-max . ההבדל במנוע – 4 לעומת 1.5 קילוואט (נומינאלי) מדברים בעד עצמם. זה לא שה-EVT לא מספיק. הוא נהדר! אבל, אנחנו תמיד רוצים עוד…

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

7 Responses to ביקורת (אוהדת) על הטוסטוס החשמלי הראשון שלי

  1. יואל says:

    מעולה! תתחדש ומזל טוב.

    כמה אתה סוגר איתו?

    איך הוא בהרכבה?

    הוא צריך טיפולים?

  2. חנן says:

    במצב economy ‘, הוא סוגר 40+ קמ”ש, ובמצב power 55.
    מה שגורר את הרצון לסוע כל הזמן במצב power. צריך לבדוק את זה, לפי היבואנים לא מומלץ לסוע רצוף על power יותר מפרקי זמן קצרים, למרות שאפשר – ניסיתי… 10 דקות על power והטמפרטורה של הבקר והמנוע הייתה סבירה. ישנו מד טמפרטורה עם נורית חיווי על לוח השעונים, שאמור בלאו הכי להידלק אם הטמפרטורה גבוהה מדי.
    הרכבה – קצת קטן, מה שגורר צעקות (עדינות) שלי על יערה שתזוז אחורה… אחיזה דומה למצב ללא הרכבה, האצה איטית יותר , עם מהירות זיא של 50 במקום 55 במצב power , ו37~ ב-economy.
    טיפולים. בו נגיד שלא צריך להחליף שמן… רק בריקסים תקופתי. אני צריך לשאול במוסך (שצמוד ליבואנים – ליד עזריאלי) מה הטיפולים התקופתיים שהם ממליצים, לפי החוברת של האופנוע מדובר על 10000 ק”מ לטיפול הראשון אך אני צריך לבדוק.

  3. טל says:

    יש לי שתי שאלות,
    1. באתר של אקו לא מופיע מידע על האימקס, מתי הם יתחילו לשווק אותו?
    2. איך אתה נוסע מת”א לרחובות על הקטנוע (בטח לא דרך כבישים מהירים) וכמה זמן לוקח לך?

  4. חנן says:

    אני הבנתי שתוך חצי שנה לערך. יש להם כבר מספר דגמים בארץ (לא הספקתי לבדוק בדיוק איזה, נראה לי שה-90S) עם הגבלה אלקטרונית ל-45 קמ”ש.
    אני נוסע דרך צומת מסובים, צומת מערב יהוד, וכביש 412 כל הדרך – בית דגן, ראשון לציון, נס ציונה ורחובות. כ-40 ק”מ , עוד 10 בערך לעומת הדרך הקצרה (פחות לפי מפה אך לא לפי האודומטר שלי)
    מדובר בשעה ועשר דקות (היום לפחות). אני אוכל לשפר את זה, כשיהיה לי ביצים ממש לגמור את המצבר עד הסוף ולסוע כל הדרך 55 – על power mode . עכשיו אני נסעתי חלק חלק.
    אבל כמובן זה לא היום יום – רק בששי לעתים אני מתכוון לעשות את זה, אם אני יטיס עם חבר בגבעה פה, או אם אני רוצה לחזור אחרי הרכבות ביום ששי.

  5. איתי says:

    שלום, לא הבנתי איך מטעינים את הטוסטוס. הוא מתחבר לכל שקע חשמל ביתי רגיל או שיש מתאם או שקע מיוחד?

  6. חנן says:

    כן, הוא מתחבר לכל שקע ביתי.
    ההספק של המטען הוא די נמוך, 400 וואט, כך שכל שקע ביתי יתאים.

  7. tahan says:

    חנן שלום.
    אני מתעניין בנושא טורבינות רוח.
    אודה לך עם תצור עמי קשר במייל tahan@arava.co.il או בטלפון 052-8991298
    תודה ניר טחן

Leave a Reply

Your email address will not be published.